TŁOCZENIA INTROLIGATORSKIE

Tłoczenie to rodzaj brandingu, który nadaje produktom szacowny i szlachetny wygląd. Używanie technologii służy do tworzenia tłoczenia logonapisów w formie inicjałów, podpisów i dedykacji. Tłoczenie wykonywane jest na materiałach z tworzyw sztucznych. Najczęściej jest to: skóra, papier, karton, skóra ekologiczna, plastik. Zadaniem tłoczenia jest uszlachetnienie produktu a dokładnie uwypuklenie konkretnego elementu.

Formy tłoczenia

Tłoczenia logo według metody tworzenia płaskorzeźby są poszukiwane w kręgach biznesowych, w produkcji pamiątek, prezentów w stylu korporacyjnym. Również ostatnio nabiera znaczenia nowy trend, kolejność wytłaczania przez projektantów mody, producentów odzieży i obuwia ze skóry. Tutaj zadanie jest inne, zwiększenie rozpoznawalności produktów i przebudowa od konkurentów ze względu na pierwotną podaż towarów.

Tłoczenie jest narzędziem uniwersalnym możliwym do zastosowania na każdym podłożu. Wykorzystując taki atrakcyjny projekt można doskonale ozdobić okładki książektłoczenia dedykacji i tłoczenia podpisów powodują nadanie im wyjątkowego odbioru. Książka ozdobiona tłoczeniem jest chętnie kupowana, chociażby ze względu na efekt dekoracyjny. Tłoczenia napisów w formie inicjałów doskonale sprawdza się na zaproszeniach i wizytówkach.

RODZAJE TŁOCZENIA: ŚLEPY, RELIEF, FOLIA

Produkty z wytłoczonym logo są różne. Na niektórych wykonano płaski wzór folii, na innych wypukły obraz, pasujący do produktu lub malowany. Wystrój zależy od technologii. Zgodnie z metodą produkcji tłoczenie na zimno i na gorąco jest podzielone.

  • Ślepe wytłaczanie stosuje się w przypadkach, gdy produkty wymagają przyzwoitego, ścisłego wyglądu. Jest to najpopularniejszy sposób budowania marki w kręgach biznesowych, gdzie cenią sobie nie zewnętrzną błyskotliwość, ale status i powściągliwość. Nadruk wykonuje się bez farby i folii za pomocą metalowego lub polimerowego stempla podgrzanego do wysokich temperatur.
  • Drugim najpopularniejszym sposobem jest zastosowanie logo z folią. Często wiąże się to z technologią ślepą, ponieważ proces jest podobny. Właśnie w przypadku ślepego tłoczenia stempel styka się bezpośrednio z powierzchnią produktu, a następnie między stemplem a materiałem umieszcza się folię drukarską. Folia ma kolorową warstwę i samoprzylepną podstawę, dlatego pod działaniem ciepła jest mocno przymocowana do skóry, kartonu lub plastiku.
  • Tłoczenie na gorąco tworzy wypukłą płaskorzeźbę na produktach. Metodę tę rzadko stosuje się do brandowania pamiętników, ale często wybiera się ją do projektowania wizytówek, okładek. Oprócz opcji wymienionych powyżej firma reklamowa może oferować również ręczne tłoczenie i druk na zimno za pomocą specjalnego lakieru UV. Te metody są również bardzo atrakcyjne i są często wybierane do znakowania akcesoriów biznesowych.

Zastosowanie tłoczenia jest zróżnicowane, ale częściej tłoczone lub foliowe obrazy logo są zamawiane dla:

  • Pamiętniki
  • Zeszyty biznesowe
  • Etui na wizytówki
  • Portfele
  • Foldery.

Stylowe zestawy upominkowe wyglądają bardzo efektownie, jeżeli każdy element ozdobiony jest eleganckim tłoczeniem logo. Taki przedmiot jest odpowiedni, jako prezent firmowy, prezentacja podczas negocjacji lub spotkań. Tłoczenie logo lub tłoczenie napisów w formie inicjałów odbywa się za pomocą specjalnego działającego stereotypu. Specjalista tworzy układ i metalową frazę, aby stworzyć dekoracyjny nadruk. Z ich pomocą produkt jest przetwarzany w działającej prasie, w której wchodzi w bezpośredni kontakt z powierzchnią materiału. Produkt poddawany jest działaniu podwyższonej temperatury, która zmienia topografię powierzchni w miejscu naniesienia logo.

TŁOCZENIE PODPISÓW, TŁOCZENIE DEDYKACJI

Tłoczenie podpisów, duże litery, elementy graficzne dają wrażenie ekskluzywności. Tłoczenie dedykacji szczególnie ciekawie prezentuje się na grubych kartonach graficznych, dotyczy to szczególnie takich produktów jak: kalendarze, ozdobne torby papierowe, wizytówki. W profesjonalnych introligatorniach, wykonywane jest ręczne oprawianie teczek oraz tłoczenie napisów i tłoczenie dedykacji na teczkach z różnych materiałów introligatorskich. Wykonywane są tłoczenia i złocenia w technice temodruku. Zdobieniu podlegają również akcesoria dla hoteli i restauracji, etui na dokumenty, oraz inne materiały. Metoda tłoczenia na gorąco, jest szeroko stosowana na papierze i stosowana do złoceń i srebrzeń.

WYKORZYSTANIE RÓŻNYCH RODZAJÓW TŁOCZENIA

  • Tłoczenie wklęsłe tworzące wgłębienia w papierze jest wykorzystywane do wytłaczaniu okładek kalendarzy książkowych, portfeli w tym przypadku tłoczenie logo jest powszechnie stosowane.
  • Tłoczenie wypukłe najlepiej sprawdza się miękkim papierze, kartonach i jest wykorzystywane np. do tłoczenia obwolut, wizytówek.
  • Tłoczenie ślepe czyli efektowne tłoczenie wklęsłe bez używania farby daje możliwość uzyskania wyraźnej głębi

GDZIE NAJCZĘŚCIEJ JEST WYKORZYSTYWANE TŁOCZENIE

Najpopularniejszym przedmiotem z wykorzystaniem tłoczenia napisów w formie inicjałów są wizytówki, które ozdobione w ten sposób wzbudzają zainteresowanie.Takie elementy a także foldery zawierają również tłoczenie logo lub inne ważne dane. Natomiast zaproszenia na ślub lub ważne wydarzenia korporacyjne zawierają tłoczenia podpisów znacznie uszlachetnione np. tłoczenie złotem lub srebrem.

Stosowanie tłoczenia logo, tłoczenia dedykacji oraz innych form dodaje kontrastu wizualnego, oraz dotykowego. Możliwe jest uzyskanie wzoru, obrazu, tekstu z zauważalną grą świateł i cieni na danej powierzchni. Zastosowane uszlachetnienia stają się nośnikiem przekazu reklamowego, a produkt staje się bardziej atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Cały projekt ma nietuzinkowy charakter i wyróżnia się na tle innych.